41. ročník (2017) - trasy

10. 4. 2017

Vítáme tě na XXXXI. ročníku pochodu „OBRATAŇSKÉ OKRUHY“ sobota 15. 4. 2017 a věříme, že jsi zvolil  správnou obuv, abys neláteřil nad puchýřem.

Popis tratí: 10, 20, 35 km

Společný start ze sportovního areálu u ZŠ Obrataň, vlevo po silnici, křižovatku u zrcadla projdi přímo po cestě. Na rozcestí se dej po silnici vlevo směrem na Bezděčín. Na konci lesa odboč vpravo na cestu a kolem kapličky, projdeš lesem pořád za nosem až na louku. Stoč se vpravo po jejím okraji, projdeš lesem. Při východu z lesa odboč vpravo a asi po 100m se dej vlevo mezi pole z kopce dolů až dojdeš na okraj obce Pořín. Vpravo po silnici se dostaneš na náves, kde tě v hospodě čeká 1. kontrola a občerstvení. Zde se trasy dělí.

10km, 20km

Vrať se zpět na okraj obce Pořín

10km

Dej se u kapličky vlevo po zpevněné cestě, která tě dovede na Josafát. Dej se vlevo po hrázi rybníka a  ŽTZ, která tě dovede až do Bezděčína, kde ji opustíš a po silnici dojdeš až do Obrataně. Na základnu se pak dostaneš stejnou cestou, jak jsi vyšel.

20km

Jdi stále po silnici, projdeš Novými Dvory, v kopci opusť silnici a alejí po ŽTZ se dostaneš na rozcestí na Svatou Annu. V tomto bodě se trasy 20km a 35km spojují. Zde se dáš po silnici vlevo, projdeš obcí Křeč. Aby tě nechytla křeč, v místním Hostinci u Huberta tě rádi občerství. Pak pokračuj dál směrem na Střítež, kde tě ukazatel na Obrataň navede správným směrem.  Ve vsi po levé straně kontejnery a stará váha ZD, ty se dej vpravo mezi ploty, pak cestou k vysílači a stoupej až na vrchol Svidník k rozhledně. Odtud přes vrchol stejným směrem po ČTZ k rozcestníku na svážnici, pak po ŽTZ dojdeš k silnici, po které se dáš vpravo a dojdeš až do Obrataně, kde najdeš svůj cíl.

35km

Po občerstvení se dej vpravo po silnici přes Radostovice k silnici E19, Tu přejdi přímo a drž se značení přes Horní a Dolní Hořice k Chýnovkým jeskyním, kde je možnost malého občerstvení a pokud ti nestačí naše pochody, můžeš se podívat i do jeskyní samotných. Odtud se vrať zpět na rozcestí a tvoje kroky míří vpravo směr Kladruby. Zde přejdeš E 19 buď se můžeš občerstvit v restauraci U Vaňků po tvé levé ruce, nebo jinak vpravo a u zastávky autobusu vlevo z kopce dolů po místní komunikaci, přejdi koleje a drž se cesty vpravo,kolem tratě až ke strážnímu domku. Zde se dej vlevo po cestě do lesa, na rozcestí opět vlevo po svážnici vedoucí až do Lažan. Kolem rybníka se dáš vpravo, pak se stočíš z kopce dolů vlevo, až dojdeš na náves. U autobusové zastávky mírně vlevo přes kopec do Nuzbel. Na křižovatce do leva, přejdeš most a drž se stále vlevo po této silnici přes Hroby, kolem Kozmic až na rozcestí u Svaté Anny, kde se trasy 35km a 20km opět spojují.